Treningsseilas 2020. Søndag 20. september LØP 2

Holsnøy Rundt 2020 løp 2 gjelder 20.09.2020

SEILINGSBESTEMMELSER Treningsseilas Holsnøy Rundt 20 september 2020

1. Regler
Så lenge seiling i Norge er underlagt bestemmelsene for smittebegrensning så vil disse gjelde her også. Det betyr at den enkelte båt bare kan seile med maksimalt 3 personer om bord så lenge 1 meters regelen kan overholdes. Unntak fra 1 meter regel og maks 3 mannskap gjelder hvis alle kommer fra egen og samme husstand. Bestemmelsene finner dere på denne linken:
NHS er ansvarlig for at smittevernreglene overholdes og vil fremdeles ikke holde organiserte møter på land i forbindelse med treningsseilasene.
Regattaen vil være underlagt Kappseilingsreglene og reglene i NORrating. Det er en treningsregatta så det er ikke bruk for målebrev eller lisens for å seile. Den enkelte deltakende båt plikter å ha hensiktsmessig ansvarsforsikring for skade som kan bli påført tredjemann.

2. Sikkerhet
Sikkerhetskategori: WORLD SAILING OFFSHORE SPECIAL REGULATIONS Appendix B

Link:

Det henstilles til den enkelte båt å varsle arrangør på 92869493 hvis det er båter som har vanskeligheter eller ikke kommer til havn etter endt seilas.
Båter som seiles Singlehand varsler om dette på SMS til 92869493 når som helst.

3.Påmelding
Ingen påmelding. Det er bare å stille i startområdet.

4.Endringer i seilingsbestemmelsene
Ved endringer i seilingsbestemmelsene, vil flagg L være heist på startbåten.

5.Starttidspunkt og startlinjer Start vil gå kl. 11.00 GPS-tid den 20.september. Det blir ikke gjennomført startprosedyre.

Startlinje 1 og mållinje 1 vil gå mellom Øytangen og Blodflua.
Startlinje 2 og Mållinje 2 mellom Holsnøy Østre QR 1s og Nordhordlandsbroen Småbåtled ISO W 6s
løp 2 seiles 20.09.2020

Start og Mållinje 1 Blodflua

Start og mållinje 2 Salhusfjorden

6. LØP
LØP 1 v/Nordlige vinder
Start 1 Blodflua, Eldsneset (nordspissen Holsnøy) BB, Paris hl lykt SB, Det Nauar BB, Hegernes Oc(2) WRG 8s tvers SB, Galteneset,
lengdegrad Ø 5.13'.46" WGS (sydspissen Holsnøy) BB, Mål 2 Salhusfjorden
Løpet kan avkortes ved merkepassering hvis lite vind. Ta tiden ved passering merkene, eller fotografer GPS ved passering av merkene.

LØP 2 v/Sydlige vinder seiles 20.09.2020
Start 2 Salhusfjorden, Galteneset, lengdegrad Ø 5.13'.46" WGS(sydspissen Holsnøy) SB, Hegernes Oc(2) WRG 8s tvers BB, Det Nauar SB, Paris hl lykt BB, Eldsneset (nordspissen Holsnøy) SB, Mållinje 1 Blodflua

løp Holsnøy Rundt

7.Tilbakekalling
Det signaliseres ikke for individuell tilbakekalling (regel 29.2).

8.Tidtaking
Den enkelte båt er ansvarlig for egen tidtaking og må sende denne pr. SMS til 92869493

9. Autopilot

Det er lov å bruke autopilot

10.Maksimaltid

Maksimaltiden er kl. 17.00.

11.Premiering og poengberegning
Resultat blir regnet etter NORrating tid på tid for de båter som registrerer tid. Tidene blir registrert på foreningens nettsider. De som bare seiler for trening får registrert deltagelse. Båten får et lodd i hatten for hver deltagelse. Det blir trukket lodd om premier etter endt sesong.

Seilingsbestemmelser: