Vårregatta 8. Mai start kl. 15.00

Først av alt: takk til dere 5 båtene som møtte til start i det fine været.
NHS regattakommite satte opp et nytt løp på Byfjorden for sydlige vinder. Tidligere hadde foreningen et løp i trenigsserien som gikk til Kirkebukten på Askøy. Dagens løp er noe lenger og mere som en kryss/lens-bane. Men på den andre siden er også båtene blitt strørre og langt raskere.
Dagens forhold var sommerlige med over 20 grader i luften og ganske ideell vind til søndagsseiling.
Starten gikk like ved Krossundbroen og eneste vendingen gikk rundt en utlagt boye ved Bakervågen. Krysslegget sydover bød på endel utfordringer med flere vindskift og perioder og felt med varierende vindstyrke. Forholdene var likevel så pass labre at de fleste satte til med full duk. Strøm er også en viktg faktor på Byfjorden og det er viktig å være på lag med denne.
På spinnakerlegget tilbake var det også litt å hente hvis man klarer å holde konsentasjonen oppe i solsteiken. FS2 og Mathilda kom best ut av denne seilasen, de kjempet også om 1.plassen under hele seilasen.  For mere info klikk inn på resultatlisten. Les også blogg til Mathilda under eget menypunktet Medlemsblogger på NHS sine Nettsider. Neste seilas i denne serien er singlehandseilasen Rormannen.